REVISAL înlocuit de REGES-ONLINE. Ce trebuie să știe angajatorii
Prefectura Neamț: În cadrul ședinței Colegiului Prefectural desfășurate în data de 27 mai 2025, au fost aduse în atenție noile reglementări privind Registrul general de evidență a salariaților – REGES-ONLINE, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 295/2025, intrată în vigoare la data de 27 martie 2025.
Potrivit art. 11 alin. (1) și (2) din acest act normativ, angajatorii au obligația de a se înregistra în Registru în termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a hotărârii. Tot în acest interval, aceștia trebuie să completeze și să transmită în Registru toate elementele contractelor individuale de muncă active la data accesării Registrului, în măsura în care aceste elemente nu se regăsesc în vechiul sistem informatic REVISAL.
În noua platformă REGES-ONLINE au fost preluate automat datele existente în vechiul REVISAL. Acestea trebuie însă completate de către angajatori, pentru fiecare salariat cu contract individual de muncă, cu următoarele informații:
Completări necesare în platforma REGES-ONLINE:
– Macheta „Date salariat”: Data nașterii, Grad invaliditate, Grad handicap
– Macheta „Tip contract”: Număr de ore, Repartizarea timpului de muncă:
– Ore de zi / Ore de noapte / Ore în perioada de repaus
– Tip de repartizare: Zilnic, Inegal, Schimburi/Ture, Flexibil, Individualizat
– Interval orar: De la – Până la
– Macheta „Detalii contract”: Nivelul de studii (selectat dintr-o listă predefinită: de la Studii Generale la Studii Superioare), Locul de muncă: Fix sau Mobil, Județul și localitatea în care salariatul își desfășoară activitatea
Autorizarea accesului la Registru
Pentru a obține accesul la Registru, conducătorii autorităților și instituțiilor publice care au personal angajat cu contracte individuale de muncă pot desemna prin act administrativ (decizie, ordin etc.) unul sau mai mulți salariați care vor avea responsabilitatea completării Registrului.
Accesul individual la platforma REGES-ONLINE se realizează conform punctului 16 lit. e din Procedura de acces aprobată prin Ordinul nr. 1107/2025. Împuternicitul desemnat trebuie să încarce în portal următoarele documente, semnate digital de către reprezentantul legal, pentru certificarea conformității cu originalul:
• Actul care atestă calitatea de reprezentant legal (de exemplu, hotărâre judecătorească sau ordin)
• Certificatul de înregistrare fiscală
• Actul administrativ de desemnare a împuternicitului
Suport și informații suplimentare
Pentru detalii suplimentare sau clarificări, utilizatorii pot accesa Platforma REGES-ONLINE la adresa:
https://reges.inspectiamuncii.ro – secțiunea Ajutor.
G.T.