Cauza surpării asfaltului pe coridorul de mobilitate de pe str. Mihai Viteazul (Calea Romanului) din Piatra Neamț, ar fi o lucrare la rețeau de apă Apaserv.
Din informațiile obținute de tvmneamt.ro, în urmă cu mai bine de un an, înainte de începerea lucrărilor la coridorul de mobilitate, o firmă privată a înlocuit rețeaua de apă, la comanda Apaserv. Lucrarea a fost făcută printr-o tehnică denumită ”foraj dirijat”. Adică nu au fost făcute săpături (șanțuri) de suprafață, ci s-a lucrat direct pe sub calea de rulare, fiind necesare săpături doar din 50 în 50 de metri, țeava fiind împinsă pe sub pământ, pe segmente de câte 50 de metri. În urma pierderilor de apă de pe conducta veche, și cel mai probabil și din cauza vibrațiilor rezultate în urma ”forajului dirijat”, s-a format o cavernă care la momentul schimbării conductei, nu a putut fi observată, dar care în timp s-a mărit, rezultând surparea de ieri. Nici Danlin (firma care a executat lucrarea pe coridorul de mobilitate) nu putea observa caverna, pentru că nu s-a intervenit sub stratul de rezistență al drumului, ci doar s-a decopertat, apoi s-a asfaltat.
Conducta a fost schimbată începând de la giratoriul de la Orion, pe o lungime de 750 de metri înspre OMV. Așadar, nu este exclus să mai apară și alte surprize pe acest tronson. Primarul Andrei Carabelea a declarat în această dimineață pentru tvmneamt, că zona rămâne sub observare, iar dacă apar denivelări, se va interveni în timp util. Totodată, în colaborare cu Apaserv, se va încerca verificarea tronsonului pe care a fost schimbată conducta, cu un scanner care ar putea identifica eventuale alte locuri cu probleme.
În această dimineață se lucra la surparea apărută ieri. Locul va fi consolidat, apoi va fi readus la starea inițială, de către firma care a executat lucrările pe întreg coridorul de mobilitate.
Ionut CORFU
Domnulle primar va informez ca un constructor local : Zona Orion– Calea Romanului si tot cartierul Calea Romanului este construit pe un teren cu pămînt– LEOS — culoare galbuie ‘ in aceasta situatie terenul de fundație necesita compactari speciale si nu superficiale ca pe terenurile care au petris si nisip. In cazul prezentat anterior apar găuri imprevizibile in contactul cu apa din conducte asociate cu vibratia de masini ‘ chiar găuri sub lucrări: șosea și chiar blocuri. Asa se explica ca la bl.C din calea Romanului unde au apărut tasari diferențiate între tronsoanele din același bloc care s-au distanțat vizibil si a fost mascate cu tabla pe vertical pentru ca locuitorii sa nu stie’ posibil ca distanțele sa se mărească pina terenul se va stabiliza de la sine—- nu se stie ce se va întîmpla în timp cu soseau si blocurile aflate în zona. In cazul conductei cu probleme…trebuie subbetonare sub conducta din loc în loc pentru a susține conducta cu apa a cărui teren a cedat.Domnulle Primar in aceasta situatie adresati-va unor buni specialisti in materie de fundație( catedra de construcție a facultății Iasi)