Abuz de putere in toata regula la Prefectura Neamt. Desi absolut tot ce se intampla in institutiile publice ar trebuie sa fie sub semnul unei totale transparente, la Prefectura Neamt, lucrurile stau cu totul invers. In urma unei cereri facute in nume propriu de semnatarul acestor randuri, constatam ca salariul si functia pe care George Norocel Harabagiu este angajat la Prefectura Neamt, sunt TOP SECRET, chiar daca vorbim despre cheltuirea unor bani publici, pe care orice sef de institutie trebuie sa-i justifice pana la ultimul leu, pentru ca nu sunt banii lui de acasa, ci ai platitorilor de taxe si impozite.

Asadar, pe 15 mai, la Prefectura Neamt a fost trimisa o cerere formulata in baza legii 544/2001, privind liberul acces la informatiile de interes public, prin care am solicitat sa se comunice ”…pe ce functie este angajat George Norocel Harabagiu in cadrul Prefecturii Neamt, cand a fost angajat si care este forma de angajare.” Tot ce se stie pana acum, este ca Harabagiu (fost jurnalist condamnat la inchisoare cu executare pentru santaj, lacheu al lui Pinalti si mai apoi al PSD) a fost angajat in luna martie la prefectura, insa nu s-a comunicat nimic oficial despre functia pe care a fost incadrat, vehiculandu-se ca este șofer. Ce se mai stie sigur, este ca Norocel Harabagiu a devenit un fel de zbir al institutiei, prefectul fiind un fel de subordonat al sau. Prin urmare, consideram ca nemtenii trebuie sa stie cu exactitate ce se petrece in institutia sustinuta financiar din banii lor.

Raspunsul la cerere insa, denota un tupeu iesit din comun. Dupa aproximativ 10 zile (termenul legal) prefecta Soroceanu cere in raspunsul ei, sa se precizeze ”temeiul juridic in baza caruia au fost solicitate informatiile”. Adica legea care da dreptul cetatenilor sa stie ce fac cu institutiile si bani publici oamenii platiti de ei, nu este de ajuns pentru Daniela Soroceanu. Ea vrea ”temei juridic”.

Este evident ca Soroceanu incearca sa traga de timp (poate stie si ea ca raspunsul corect va fi formulat de alt prefect), pentru ca daca am intra in jocul ei, ar mai dura inca 30 de zile pana am primi un raspuns, daca nu cumva si acela ca fi in doi peri si atunci ar mai urma o cerere, si tot asa, pana la sfantul asteapta. Prefecta Soroceanu a procedat exact la fel si cu alte cereri pe legea 544, formulate de diverse persoane sau organizatii.

In orice caz, pentru nemteni este bine de stiut ca prefectul judetului Neamt care nu cu mult timp in urma sustinea in niste videoclipuri penibile ca in judetul Neamt s-a terminat cu incalcarea legii, este chiar cel care calca in picioare orice lege si orice norma de bun simt. Ce este de ascuns in ceea ce priveste angajarea lui Norocel Harabagiu la Prefectura, poate vor descoperi intr-o zi, anchetatorii.

Ionut CORFU

2 COMENTARII

  1. Asa mizerie mai rar. O speta identica e si in cazul Dulama. Ce tupeu poti sa ai sa ceri baza legala pentru o solicitare in baza legii accesului liber la informatiile de interes public, in conditiile in care vorbim despre o persoana platita din bani publici. Cea mai nociva jurista care a existat vreodata in administratie. Cred ca ar trebui sa depuneti actiune in contencios administrativ ca o rezolva repede. Poate i-o fi rusine sa dea detalii despre colaboratorii ei.

  2. Legea-cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice prevede la art. 33, Transparenţa veniturilor salariale:

    (1) Toate autorităţile şi instituţiile publice enumerate la art. 2 alin. (1) şi (3) vor publica la sediul propriu şi pe pagina proprie de internet, în datele de 31 martie şi 30 septembrie ale fiecărui an, şi vor menţine publicată o listă a tuturor funcţiilor din autorităţile sau instituţiile publice respective ce intră în categoria personalului plătit din fonduri publice, cuprinzând următoarele:
    a) salariul de bază, solda funcţiei de bază/salariul funcţiei de bază, indemnizaţia de încadrare sau indemnizaţia lunară, după caz;
    b) tipul, baza de calcul, cota procentuală, valoarea brută a sporurilor, compensaţiilor, adaosurilor, primelor şi premiilor eligibile pentru fiecare funcţie, precum şi baza legală a acordării acestora;
    c) valoarea anuală a voucherelor de vacanţă care urmează să fie acordate pentru o perioadă lucrată de un an, precum şi baza legală a acordării acestora;
    d) valoarea anuală a indemnizaţiei de hrană care urmează să fie acordată pentru o perioadă lucrată de un an, precum şi baza legală a acordării acesteia;
    e) orice alte drepturi în bani şi/sau în natură, dacă este cazul, precum şi baza legală a acordării acestora;
    f) orice informaţii cu privire la posibile limitări ale venitului salarial, precum şi baza legală a acestora.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.