Prefectul judetului Neamt, Adrian Nita, a declarat in urma cu scurt timp, ca se ia in calcul inchiderea podului de pe drumul national de la Girov (drumul Piatra Neamt- Roman) pentru masini mai mari de 7,5 tone, inclusiv pentru autobuze, cu eceptia masinilor de interventie (ISU, Politie, MAPN, etc.). Propunerea a fost avansata intr-o sedinta CJSU Neamt care a avut loc astazi, urmand sa fie luata o decizie concreta. Restrictia este posibil sa se impuna chiar pentru masini cu masa maxima autorizata mai mare de 3,5 tone.

Prefectul a mai precizat ca pentru podul de la Girov exista o expertiza tehnica inca valabila, in urma careia s-a ajuns la concluzia restrictionarii traficului. Pentru reabilitarea podului au fost organizate mai multe licitatii, insa pana acum, nicio firma nu a dorit să preia lucrarile la pod, licitiatiile fiind in zadar. Cei de la Drumuri Nationale urmeaza sa mai ajusteze caietul de sarcini si se speră ca in cel mult 3 luni de zile, s-ar putea incepe reparatiile. In acest caz, podul va fi complet inchis, urmand ca traficul rutier sa fie redirectionat pe partea stanga a podului (sensul de mers spre Roman), pe langa terenul de sport din Girov.

La sedinta de astazi de CJSU, a fost discutata si situatia podurilor de la Tupilati si de la Pangarati, aflate de asemenea intr-o avansata stare de degradare. Conform prefectului Niță, la Tupilati va fi interzis traficul rutier pentru masini mai mari de 3,5 tone, iar circulatia se va desfasura cu semafor, alternativ, pe un singur fir.

Lucrarile la podul de la Pangarati urmeaza sa inceapa in perioada imediat urmatoare. Se va incepe cu baza podului, apoi se va lucra la partea superioara. Si aici, traficul rutier greu va fi interzis, insa este posibil sa se faca o exceptie pentru camioanele care transporta ciment de la Tasca si pentru camionaele Dedeman. Se analizeaza posibilitatea de a se accepta circulatia acestora, seara/noaptea intre anumite ore.

Ionut CORFU

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.