Ceea ce se poate vedea în imaginile video de mai sus, se întâmplă în județul Neamț, pe un pod de pe drumul național dintre Piatra- Neamț și Târgu Neamț, între localitățile Gîrcina și Dobreni.
Podul este în continuă stare de degradare, de aproximativ 15 ani, răstimp în care nimeni (CNAIR- DRDP Iași- Secția Drumuri Naționale Piatra- Neamț) nu a reușit să facă ceva pentru reabilitarea lui, deși se află pe un drum intens circulat și reprezintă fără discuții, un real pericol public, drept dovadă, și droaia de indicatoare de limitare de viteză sau de interzicere a accesului pietonilor, montate în zonă.
În urmă cu câțiva ani, una dintre balustradele podului, a început să pice bucată cu bucată, cu tot cu trotuar, în albia pârâului de sub pod. De vreo 3 ani, din balustradă a mai rămas doar un capăt, restul nu mai există, iar trotuarul aproape a dispărut și el.
În loc să reabiliteze podul, drumarii din subordinea lui Sorin Grindeanu, vopsesc balustrada care a rămas în picioare, plus niște parapeți metalici ruginiți, de la ambele capete ale podului. De peste 5 ani de zile, în fiecare vară, operațiunea de spoire a ruinelor podului prăbușit, se repetă negreșit. Astăzi, 2 august 2024, 5 muncitori de la Drumuri Naționale, vopseau de zor ce a mai rămas din pod. Celor 5 muncitori, li se mai adaugă și un șofer, care stă la umbră în autoutilitara insricpționată cu ”Drumuri Naționale”, până la sfârșitul programului de lucru.
Luna aceasta se împlinesc 2 ani de când s-a prăbușit parțial un pod la Petru Vodă. Nici în ziua de astăzi nu au început reparațiile. La podul de la Pângărați se circulă cu semafor, de ani de zile. De peste 2 ani, o firmă lucrează la reabilitare, dar numai în partea de dedesubtul podului. În acest timp, 6 oameni de la Drumuri Naționale, vopsesc un pod prăbușit. Din banii de roviniete și din alte taxe și impozite.
Ionut CORFU