Medicii de familie sunt sfătuiți să trimită reclamații la CAS

*Ziua în care s-a blocat sistemul informatizat de utilizare a cardului de sănătate a fost botezată „O zi de coșmar pentru cardul național de sănătate“

Loading...

„O zi de coșmar pentru cardul național de sănătate“, așa a fost etichetată de Societatea Națională a Medicilor de Familie (SNMF) ziua de 18 septembrie, când s-a blocat sistemul informatizat de utilizare a cardului de sănătate. În lipsa unei soluții de validare a serviciilor medicale în afara utilizării cardului, reprezentanții medicilor de familie își îndeamnă colegii la proteste. Toată dimineața de vineri a fost un coșmar pentru medicii prescriptori, care au completat „la ghici“ rețete cu regim special, fără să știe dacă vor fi onorate sau nu la farmacii pentru că validarea pe loc a serviciilor medicale a fost imposibil de realizat fără validarea cardului de sănătate al pacientului.

„Dragi colegi, ziua de 18 septembrie 2015 a fost o zi de coșmar pentru cei care au încercat să folosească sistemul CEAS. Între orele 7 și 12, CEAS nu a mers deloc, în toată țara, eroarea primită fiind cea de card invalid. Sistemul s-a remediat abia la prânz. Reamintim că nu există o soluție de avarie pentru aceste probleme. În ciuda demersurilor noastre, ni s-a replicat că nu există sesizări din partea medicilor de familie privind funcționarea sistemelor informatice. Din această cauză, va informăm cu privire la adresele la care să trimiteți zilnic de pe adresele de mail, atunci când vă confruntați cu erori, blocaje, avertismente sau alte situații în care activitatea la cabinet vă este grav afectată. Ca asigurare, puteți reclama problemele la CNAS“, se arată în comunicatul emis de SNMF profesioniștilor din sănătate.

Pentru perioadele de blocaje, președintele SNMF, dr. Rodica Tănăsescu, recomandă decidenților să construiască un plan B: „Dacă doresc să oferim pacienților serviciile la care au dreptul, dacă se dorește corectitudine, atunci e nevoie de soluții de avarie. Dacă nu vor găsi, sau nu vor dori să găsească soluții, vom lua legătura cu asociațiile de pacienți cărora li se fură drepturi elementare“.

Geanina NICORESCU

Loading...
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ