International Truss, una dintre companiile care a ofertat pentru furnizarea Spitalului Mobil Covid 19 achizitionat de CJ Neamt in parteneriat cu CJ Iasi si CJ Bacau, acuza ca modul de atribuire al contractului de achizitionare a fost unul lipsit de transparenta. Intr-un comunicat remis tvmneamt.ro, compania semnaleaza ca inca de la inceputul procedurii de achizitie s-a facut in asa fel incat oferta International Truss sa fie eliminata. Pana la urma, contractul a fost atribuit unei firme din Turcia.

Comunicat de presa International Truss: Referitor la “procedura de atribuire a contractului de achizitie publica pentru diagnostic și tratament pentru combaterea răspândirii Covid-19 la nivelul Regiunii Nord-Est”.

Stimate Doamne, Stimati Domni, In ultimile 24 de ore, foarte multe informatii au ajuns in atentia noastra, atat prin intermediul mass-media, cat si direct prin diversi parteneri, cu privire la procedura de achizitie desfasurata de catre Asociația de Dezvoltare Intercomunitară EURONEST.

In primul rand, ne exprimam regretul ca nu s-a ascultat de sfatul unor parteneri ai nostri, din Romania, care au transmis ca ar fi bine sa nu participam deoarece prin aceasta licitatie, se doreste crearea unei imagini de justificare a aceastei achizitii publice, pentru anumite produse despre care deja se avea cunostinta inca de la inceput, fapt ce s-a observat din studierea caietului de sarcini publicat, precum si a timpului foarte scurt solicitat in prezentarea ofertelor complete.

CA DE EXEMPLU:  In data de 03.04.2020, compania noastra a transmis in atentia Consiliului Judetean Iasi, propunerea noastra cu privire la posibile solutii privind spitale mobile temporare, module de decontaminare, dispozitive de decontaminare, centre de tratament, centre de izolare si carantina pentru boli contagioase. Precizam ca toate aceste informatii privind posibilele solutii au fost primite de catre toate primariile, consiliile judetene si prefecturile din tara, in aceeasi perioada.  Din partea A.D.I. EURONEST am primit in data de 11.04.2020 invitatia de participare la aceasta licitatie. Este de precizat ca inca de la primirea documentatiei pentru licitatie, s-au observat nenumarate “neclaritati” in Fisa de Date a Achizitiei, precum si in Caietul de Sarcini publicat. Ca de exemplu: In Fisa de Date a Achizitiei se solicita prezentarea, in forma fizica sau prin mijloace electronice, documentatia numita “DOCUMENTE DE CALIFICARE”, dar in cadrul aceleasi Fise de Date a Achizitiei nu se regaseste acest termen mentionat, ci din contra, apare termenul “CONDITII DE PARTICIPARE”.

In urma clarificarilor solicitate de compania noastra, in data de 15.04.2020, cu o zi inainte de termenul limita de depunere a ofertelor, respectiv 16.04.2020, s-a confirmat de catre A.D.I. EURONEST ca aceasta documentatie ceruta la depunerea ofertelor numita “DOCUMENTE DE CALIFICARE”, este una si aceasi cu termenul “CONDITII DE PARTICIPARE”, ce reprezinta un capitol intreg din Fisa de Date a Achizitiei.

In urma acestei clarificari, si a evenimentelor ulterioare, se nasc cateva intrebari:  cum au dedus (realizat) ofertantii straini, nevorbitori de limba romana, ca aceste denumiri sunt una si aceeasi ca si definitie in Fisa de Date a Achizitiei…. ?  cat de repede s-a tradus documentatia de licitatie publicata de A.D.I. EURONEST, de catre ofertantii straini, avand in vedere ca din data de 11.04.2020 (Sambata) cand a avut loc publicarea documentatiei, pana la data de 16.04.2020 (data de depunere oferte) au fost doar 4 zile calendaristice pentru intocmirea ofertelor conform Caietui de Sarcini…. ? Aducem in vedere ca documentatia de licitatie a fost publicata in limba romana.

 In data de 16.04.2020, echipa noastra a depus fizic oferta noastra, la sediul A.D.I. EURONEST ce se afla in incinta Consiliului Judetean Iasi. Reprezentantul nostru a fost prezent la intrarea in incinta Consiliului Judetean Iasi, incepand cu ora 11:24 si a ramas pana la ora 14:26. Precizam ca ora limita de depunere a ofertelor era ora 14:00. In acest interval orar, nu a fost posibil ca reprezentantul nostru sa intre in incinta Consiliului Judetean Iasi, datorita regulilor stricte de intrare privind raspandirea COVID 19, si ca urmare a acestei reguli, o persoana de la A.D.I. EURONEST a ajuns la reprezentantul nostru, de unde a preluat documentatia, si a adus inapoi un exemplar al documentului “SCRISOAREA DE INAINTARE” in care era mentionat doar numarul de inregistrare impreuna cu data calendaristica.

La insistentele reprezentantului nostru catre persoana de la A.D.I. EURONEST, s-a mentionat din nou pe exemplarul primit a documentului “SCRISOAREA DE INAINTARE” si ora de primire, respectiv ora 12:16. Ca urmare a procesul verbal publicat al şedinţei de deschidere a ofertelor depuse in cadrul procedurii de atribuire, precum si a evenimentelor ulterioare, se nasc cateva intrebari:  In respectivul proces verbal este mentionat ca 2 oferte au fost primite electronic, iar alte doua oferte au fost primite in forma fizica, adica depuse fizic: oferta noastra la ora 12:16, si oferta de la compania din Turcia (castigatoare) la ora 12:37. Intrebarea este cum a ajuns fizic aceasta oferta sa fie depusa la 12:37 cand reprezentantul nostru a fost prezent fizic la intrarea in incinta cladirii Consiliului Judetean Iasi, de la ora 11:24 si a ramas la intrare pana la ora 14:26, special pentru a observa daca mai exista participanti care depun oferte in format fizic in acea perioada de timp. Este o intrebare demna de raspuns….

 Cum a fost posibil deschiderea ofertelor electronice doar pentru cea din India, iar la cea din Romania, a existat o eroare doar la deschiderea fisierului “PROPUNEREA FINANCIARA” ?  In data de 17.04.2020, ca urmare a informatiilor primite prin “Fisa de Date a Achizitiei”, respectiv “Şedinţa de negociere va fi individuală şi se estimează că va avea loc în data de 17.04.2020, începând cu ora estimată 13.00 la sediul Autorității Contractante”, reprezentantul echipei noastre s-a deplasat la sediul A.D.I. EURONEST. Din pacate, nu s-a putut participa la aceasta sedinta de negociere anuntata prin documentatia publicata, asa cum era mentionat in “Fisa de Date a Achizitiei”.

Cu privire la aceasta situatie, a existat o corespondenta pe email intre reprezentantul companiei noastre si reprezentantul A.D.I. EURONEST ,dupa cum urmeaza mai jos:  Email de la compania noastra catre A.D.I. EURONEST in data de 17.04.2020 ora 17:12 “Astazi reprezentantul nostru a fost prezent la sediul dumneavoastra (Consiliul Judetean Iasi) de la ora 12:00 pana la ora 17:00. De asemenea, dupa aceasta ora este disponibil la nr de telefon 07…… (Whatsapp si Zoom)”  Email raspuns de la A.D.I. EURONEST in data de 17.04.2020 ora 17:59 “Multumim mult pt informare, dar va rugam sa asteptati invitatia noastra pt runda a doua. Intrucat sunt aspecte de clarificat, probabil aceasta etapa va avea loc marti. Va vom informa in timp util”  Email raspuns de la compania noastra catre A.D.I. EURONEST in data de 18.04.2020 ora 06:38 “Multumim pentru raspunsul acordat. Ne cerem scuze pentru confuzia creata. Este posibil ca echipa noastra sa fi facut o greseala la intocmirea agendei pentru ziua de ieri 17.04.2020. Din informatiile primite de la echipa noastra care a intocmit agenda zilei de ieri, exista mentiunea <<Şedinţa de negociere va fi individuală şi se estimează că va avea loc în data de 17.04.2020, începând cu ora estimată 13.00 la sediul Autorității Contractante>>. Este posibil, ca de aici, sa fi rezultat confuzia si interpretarea gresita a echipei noastre a Fisei de Date a Achizitiei”

 In data de 21.04.2020 ora 16:21 am primit un email de la A.D.I. EURONEST prin care se comunica ca oferta noastra este declarata “neconforma” conform Legea 98/2016, iar conform Legii 101/2016 putem contesta aceasta comunicare “în termen de maximum 10 zile începând cu ziua următoare luării la cunoștință”. Totusi, aproximativ o ora mai tarziu este anuntat pe canalele mass-media ca a fost semnat contractul de atribuire directa in jurul orei 18:00 conform Decretul Președintelui nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României.

In urma acestei comunicari, si a evenimentelor ulterioare, se nasc intrebarile:  De ce ar mai fi necesar depunerea unei contestatii in termen de 10 zile conform legii 101/2016, cand deja semnarea contractului a fost comunicata in media cu respectivul castigator care a fost declarat ?  De ce a trebui sa fie prezentat in Fisa de Date a Achizitiei la capitolul III.I.5 “Legislatia aplicabila” un mix de legi, cu toate ca suntem constienti de implicatiile juridice ce apar din instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei ? care a fost de fapt scopul acestei licitatii ? Totusi, este pacat ca in acest context national si international, asa cum au afirmat de nenumarate ori numerosi factori de decizie de la nivel guvernamental, parlamentar si nu in ultimul rand, prezidential, ca trebuie sa sustinem propucerea necesarului nostru, din productia interna, prin satisfacerea nevoilor noastre, inclusiv si cele medicale, de la producatorii nostri autohtoni, care deja sunt afectati destul de greu, de efectele acestei pandemii de la nivel international. Astfel, compania noastra, respectiv brandul nostru “International Truss”, care este detinuta, in totalitate, de o entitate ONG, non-guvernamentala, respectiv non-profit, “Asociatia Anastasya-Maria-Elena” ce are ca principal scop “prevenirea abandonului scolar”, va continua sa sustina proiectele incepute privind prevenirea abandonului scolar, chiar daca contextual national si international economic conduce la o mare incercare economica atat pentru toti angajatii din Romania, cat si catre toate companiile romanesti. In continuare compania noastra ramane o companie ce produce contructii din structuri usoare din aluminiu pentru diverse domenii cum ar fi cel medical, agriculura, energetic, etc. Pentru mai multe detalii va invitam sa cititi articolul realizat de catre Mediafax cu privire la activitatea noastra: https://www.mediafax.ro/externe/o-companie-romaneasca-a-oferit-asistenta-chinezilor-pentruspitale-mobile-ne-aurugat-sa-le-dam-idei-19066065 Precum si emisiunea de la Nasul TV ,,SA VORBIM DESPRE TINE”, interviu incepand cu minutul 2:36:09 (h/min/sec). https://www.facebook.com/Nasul.tv/videos/528289121450886/ De asemenea, va invitam sa cititi si urmatorul articol in care cei de la Apix.ro au facut publica oferta noastra: http://apix.ro/spitalul-covid-19-cum-arata-oferta-unuia-dintre-participanti/ Totodata, va prezentam cateva proiecte care au fost comunicate catre primarii, consilii judetene, prefecturi din Romania si nu numai:  solutii privind spitale mobile temporare, module de decontaminare, centre de tratament, centre de izolare si carantina pentru boli contagioase  solutii pentru decontaminare COVID19 pentru Autostrada, Drum national, Autovehicule, Stradal pentru persoane, decontaminare Persoane pentru Institutii”, se arata in  comunicatul International Truss.

Ionut CORFU

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.