Strategia pe turism în Piatra- Neamț, trece la nivel profesionist. Astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, primarul Andrei Carabelea l-a prezentat pe Alexandru Filip, propunerea lui pentru funcția de Manager de Destinație, în cadrul OMD Piatra- Neamț (Organizatie de Management al Destinatiei). OMD-urile sunt o formă de gestionare a destinaţiilor turistice, prevăzută printr-o lege adoptata relativ recent, care dă posibilitatea localităților declarate stațiuni de interes național sau local, să aibă acces la oportunități de dezvoltare.
Primarul Carabelea a prezentat mai întâi contextul în care au loc demersurile privind startul Organizației de Management al Destinației Piatra-Neamț. ”Poate părea o surpriză pentru mulți ca într-un moment în care sunt atâtea lucrări și atâtea șantiere în oraș, să ne gândim la comunicare și promovarea orașului, însă trebuie să înepem de astăzi să pregătim această comunicare și promovare a orașului nostru, frumos și astăzi, dar mai ales atunci când vor fi gata și aceste proiecte. Pentru că vom fi mândri de lucrările în desfășurare astăzi, când vom vedea rezultatul final. Când vom vedea începând cu lunile mai, iunie, tronsoane întregi modernizate complet, când vom vedea trotuarele prietenoase cu toți cei care trec pe străzile din Piatra Neamț.
Astăzi anunțăm și zic eu că lansăm această idee a unei abordări profesioniste a turismului în Piatra Neamț, după mulți ani, după decenii chiar, în care vorbim despre Piatra Neamț ca stațiune turistică de interes național. S-au făcut lucruri bune, s-au făcut lucruri rele, cu siguranță, și noi putem face lucrurile mai bine. Către asta țintim, ne organizăm pe termen scurt, mediu și lung.”
Alexandrul Filip (foto) a fost prezentat de Andrei Carabelea, drept un profesionit în turism, un iubitor al orașului, pietrean, un om care a demonstrat în antreprenoriat și în turism în general, care cunoaște potențialul turistic al orașului și al întregului județ, știe cum se face turism, știe cum se dezvoltă produsul turistic și știe să facă management și marketing turistic. Alexandru Filip va trebui să construiască de la zero strategia și viziunea de Piatra Neamț- destinație turistică.
Conform propriei prezentări, Alex Filip este născut și crescut in Piatra Neamt, unde a absolvit Liceul de Informatica. A absolvit apoi Facultatea de Geografie din cadrul Universității Bucuresti. Are licență și master în managementul activităților și resurselor turistice. Începand cu 2012, timp de 4 ani, a organizat la Piatra Neamț întâlniri cu bloggeri, pentru promovarea orașului. La editia a treia, au fost în oraș 60 de bloggeri specializati pe turism, 40 din România și 20 din străinătate, cu efecte pe măsură, în acea perioadă, orașul devenind mai cunoscut. Deține o Agenție de Marketing Turistic și a lucrat cu branduri din toata țara. A construit aplicația pentru București, City App, care are în prezent 100.000 de utilizatori. S-a ocupat și de social media la Blue Air, timp de un an și jumătate. Mai are în portofoliu numeroase acțiuni de promovare prin țară și este proprietar de pensiune în Delta Dunării.
Alexandru Filip a explicat pe scurt ce este un OMD și ce obiective își propune din momentul în care va prelua frâiele Organizației de Management al Destinației Piatra-Neamț: ”Un OMD se ocupă de marketingul destinației și de dezvoltarea destinației pe plan intern. În 2021, domnul primar (n.red. Andrei Carabelea) a înființat Asociația Turistică printr-un parteneriat public- privat cu mediul de afaceri din turism. A fost primul pas, a fost piatra de temelie. Pasul doi a fost adoptarea bugetului minim necesar pentru a deveni OMD, impus de lege, de minim 30.000 de euro, asumat de Primăria Municipiului Piatra Neamț. S-a adoptat și taxa hotelieră, care era un criteriu esențial (…)
Sunt emoționat pentru că sunt acasă, sunt onorat de propunerea de a fi manager de destinație și îi mulțumesc domnului primar pentru provocare. Sunt un om al faptelor, pentru că prea des în țara noastră se vorbește mult și se face puțin. Am un obiectiv clar pentru turismul din Piatra-Neamț: creșterea mediei de înnoptare și, implicit, creșterea volumului de turiști care ne vizitează.
Cum vom face acest lucru? Cu răbdare, ca la carte, cu implicarea mediului privat și a administrației locale. Avem deja un plan clar și concret de acțiune, prin care să punem bazele promovării turistice, să creăm un brand turistic local și produse turistice noi. Le mulțumesc tuturor celor care deja și-au arătat deschiderea și implicarea și lansez invitația către tot sectorul HoReCa de a se înscrie în OMD Piatra-Neamț și de a colabora pe mai departe.”
Declarațiile complete pot fi văzute mai jos:
Ionut CORFU