La data de 10 octombrie a.c., polițiștii din cadrul Poliției municipiului Roman au fost sesizați de către o femeie, în vârstă de 51 de ani, din Roman, cu privire la faptul că a fost indusă în eroare și prejudiciată de suma de 499 de euro.

Cu ocazia cercetărilor efectuate de polițiști a rezultat faptul că, la data de 10 octombrie a.c., în timp ce persoana vătămată se afla la domiciliu și utiliza o platformă de socializare,  ar fi  accesat o reclamă de tranzacționare a companiei Hidroelectrica, fiind ulterior contactată de către o persoană necunoscută pe telefonul mobil.

Aceasta, fiind îndrumată telefonic de persoana respectivă, ar fi accesat o pagină de internet, introducându-și datele de pe cardul bancar, autorizând astfel o plată în valoare de 499 de euro.

Ulterior, persoana vătămată ar fi fost contactată de reprezentanții băncii, constatând că tranzacția efectuată este o fraudă.

În cauză se continuă cercetările cu privire la săvârșirea infracțiunii de înșelăciune.

Recomandările polițiștilor:

Fiți sceptici față de oferte prea bune pentru a fi adevărate: dacă ceva pare prea bun pentru a fi adevărat, este posibil să fie o înșelătorie. Gândiți-vă de două ori înainte de a investi sau de a face plăți online în urma unor promisiuni extraordinare.

Nu dezvăluiți niciodată date personale sau financiare online: nu furnizați niciodată informații precum datele cardului bancar, numărul de asigurare socială sau parole prin intermediul mesajelor, apelurilor telefonice sau pe site-uri web necunoscute.

Nu faceți clic pe link-urile suspecte: dacă primiți mesaje sau e-mailuri care par ciudate sau suspecte, evitați să faceți clic pe link-urile sau să descărcați fișierele atașate. Ele pot conține programe malware sau să vă redirecționeze către site-uri false.

Verificați întotdeauna identitatea și autenticitatea surselor: dacă sunteți contactați de către o persoană sau o organizație pe internet, verificați întotdeauna dacă sunt legitime. Căutați informații despre companie sau persoană și sunați la numărul oficial pentru a vă asigura că este în regulă.

Folosiți o parolă sigură: utilizați parole complexe și unice pentru conturile online. Evitați parolele simple sau ușor de ghicit, cum ar fi datele de naștere sau numele de familie. Un manager de parole poate fi util pentru a vă ajuta să gestionați parolele în condiții de siguranță.

Păstrați software-ul actualizat: asigurați-vă că sistemul dvs. de operare, browserul web și software-ul de securitate sunt mereu actualizate la ultimele versiuni pentru a preveni vulnerabilitățile cunoscute.

Fiți atenți la semnale de avertizare: dacă sunteți presați să faceți o plată rapid sau să dezvăluiți date personale sub pretextul unei urgențe, gândiți-vă de două ori. Aceasta poate fi o tactică comună folosită de înșelători.

Împărtășiți experiențele: comunicarea cu prietenii și familia despre potențialele înșelătorii online vă poate ajuta să evitați capcanele. Dacă sunteți nesiguri cu privire la ceva, cereți părerea cuiva de încredere înainte de a lua o decizie.

Consultați autoritățile: dacă ați fost victima unei înșelătorii online, raportați-o autorităților competente și băncii înainte ca situația să devină mai gravă.

Învățați în permanență: cu tehnologia în continuă evoluție, educația continuă este crucială. Fiți deschiși la învățare și informați-vă în legătură cu noile amenințări și strategii de protecție online.

Amintiți-le acest lucru persoanelor în vârstă și încurajați-le să fie precaute și să caute ajutor atunci când au nelămuriri în legătură cu activitățile lor online.

sursa: IPJ Neamț

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.