Troleibuzul SA este tot mai aproape de insolventa. Societatea are conturile blocate de saptamana trecuta pentru ca nu si-a platit darile la stat, prin urmare, abia mai are fonduri pentru o minima supravietuire. Cu cateva zile in urma a primit un ajutor de minimis de la Consiliul Judetean Neamt, in cuantum de 900.000 de lei, insa banii nu ajung nici pentru plata restantelor catre stat, care se ridica la 945.000 de lei, a declarat astazi Nadia Nastase, directoarea Societatii.

Aceasta a mai spus ca ar putea fi doar o chestiune de timp pana se declara insolventa, lucru care trebuie facut de Consiliul de Administratie. Desi Primaria Piatra Neamt, cel mai mare beneficiar al serviciilor de transport ale Troleibuzul SA, a suplimentat recent fondurile care vor merge catre societatea aflata in administrarea CJ Neamt, nu pare sa fie de ajuns pentru supravietuirea companiei, pentru ca intre timp, 3 UAT-uri care fac parte din Adi Urbtrans (Asociatia care are contract cu Troleibuzul), intentioneaza sa iasa din Asociatie, ceea ce va complica si mai mult lucrurile. Este vorba despre Dumbrava Rosie, Gîrcina si Roznov.

Nici planul de restructurare nu merge prea bine. Pana la jumatatea lunii in curs (decembrie) ar fi trebuit sa fie concediati peate 40 de angajati, insa unii dintre ei au intrat in concedii medicale dupa ce au aflat ca sunt vizati de masura desfacerii contractului de munca, deci nu pot fi dati afara. Nadia Nastase spune ca cel putin 2 angajati aflati in concediu medical, muncesc la negru la alte firme de profil. In total, ar trebui concediati aproximativ 70 de angajati.

Directoarea Troleibuzul a mai declarat ca a reusit sa obtina niste esalonari pentru plata obligatiilor catre stat, insa nici asta nu schimba prea mult lucrurile, iar in opinia ei, societatea este deja in insolventa, inca nedeclarata.

Dezastrul financiar de la Troleibuzul SA a inceput in aceasta vara cand Guvernul Dancila a interzis CJ Neamt sa mai acorde subventii firmei de transport.

Ionut CORFU

3 COMENTARII

  1. Reîncepe după data de 5 alt semestru școlar, scot părinții abonamente la copii, pentru ei la servici și voi scoateți trasee, banii cine-i dă înapoi??!!!

  2. Daca in centrul activitatii nu se afla beneficiarul ,adica fraierul care asteapta autobuzul sa ajunga la servici ,normal ca dau faliment.Vezi trecind succesiv 3 curse in aceeasi directie (peco ,darmanesti) pe cind Sarata ,Dumbrava atepti ca in aeroport (prezentare cu 2 ore mai devreme).Controlorii se plimba cu masina mica de parca ar fi de la ANAF in loc sa circule cu troleele din statie in statie cum ar fi normal-asa se pot vedea. si cursele care apar in grafic dar in trafic nu,ceea ce poate ridicamulte suspiciuni !!??Fara seriozitate si gindire economica inrtr-o piata concurentiala la ce te astepti/.Intre timp noi tremuram ,speram si disperam!Pina cind mai acceptam?Ca totusi subventiile sunt din banii nostri!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.