Șoferii de camion din Ucraina devin pericol public pe șosele. Camioanele din Ucraina care tranzitează în număr extrem de mare Moldova, au parte de regim preferențial din partea statului român, fiind lăsate să circule cu încărcături mult peste tonajul maxim admis și fără să îndeplinească anumite condiții tehnice sau de asigurare, obligatorii pentru mijloacele de transport din afara UE.

În această dimineață, în jurul orei 7, traficul rutier a fost blocat pe centura orașului Roman, după ce o punte de la semiremorca unui TIR din Ucraina, încărcat cu cereale, s-a rupt în mers, cel mai probabil din cauza supraîncărcării și/sau a stării tehnice necorespunzătoare a camionului. Potrivit IPJ Neamț, traficul a fost reluat după aproximativ jumătate de oră, iar șoferul NU a primit nicio sancțiune.  Dacă incidentul care ar fi putut avea urmări dintre cele mai grave, ar fi fost provocat de un șofer român, cu siguranță acesta ar fi fost drastic sancționat.

Astfel de incidente, cum este cel de la Roman, în care sunt implicate camioane din Ucraina, sunt foarte frecvente pe șoselele din România, însă statul român preferă să le tolereze în loc să ia măsuri de prevenire.

România este singura țară din Uniunea Europeană care mai permite tranzitul camioanelor cu cereale din Ucraina, deși fermierii români sunt în pragul falimentului pentru că o mare parte din aceste cereale se vând pe teritoriul țării noastre la mai puțin de jumătate din prețul cu care produc agricultorii din România, obligați să respecte condiții de producție costisitoare impuse de Uniunea Europeană.

Vezi și

Neamț- Operațiune combustibil pentru Ucraina. Zeci de cisterne încarcă motorină din rezervele de stat de la Bistrița, comuna Alexandru cel Bun

Ionut CORFU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.