DN 15, Bicaz- Poiana Largului are 43 de km si probabil ca este cel mai deteriorat drum national din cate exista in Romania. Ultima oara drumul a fost reabilitat pe timpul regimului comunist, adica in urma cu peste 30 de ani. De atunci a tot fost carpit pe ici pe colo, pana a ajuns sa arate mai rau ca un drum din tarile subdezvoltate, cu groapa langa groapa, si alunecari de teren in urma carora s-au surpat portiuni din sensuri intregi de mers. Asta, in timp ce in conturile CNAIR, DRDP Iasi si Sectia de Drumuri Nationale Neamt, intra bani cu nemiluita din roviniete, o parte din pretul la combustibili si din alte taxe si impozite.

In urma cu 3 saptamani, TvmNeamt publica un reportaj de pe drumul catatrofa in care aratam cum se sifoneaza banii cu indicatoare noi-noute, varuirea unor parapeti ruinati, cosirea ierbii de pe marginea drumului. Mai multe detalii, AICI- PE DN 15, DRUMUL CATASTROFĂ, TOTUL E BINE. SE COSEȘTE IARBA, SE MĂTURĂ PRAFUL, SE VĂRUIEȘTE ȘI S-AU PUS INDICATOARE NOI

Mai jos, unul dintre zecile de poduri care nu mai au mult si se prabusesc:

Ei bine, ieri (11 octombrie), am descoperit si ultima fiță de pe DN15. Drumul are marcaje rutiere proaspete pe toata lungimea lui, 43 de km. Marcaje existau si pana la cele noi, un pic mai sterse e adevarat, insa cineva de la DRDP Iasi s-a gandit sa mai stoarca niste bani din drumul catastrofa si a refacut marcajele rutiere desi acolo este nevoie de cu totul altceva, adica de reparatii capitale urgente, pentru ca deja drumul este un pericol public. Marcajul rutier, dupa cum se poate vedea in galeria foto de mai jos, a fost facut la norma prin gropi si denivelari cu diferente de nivel de aproape 2 metri. In unele locuri nici nu a prins vopseaua din cauza starii de degradare extrem de avansate. Chiar si asa, pentru DRDP Iasi (cu Sectia de Drumuri Nationale Neamt in subordine) a fost mai important sa sfideze pe toti cei care-si pun viata in pericol pe acest drum si sa refaca marcajul rutier (adica sa-l acopere pe cel vechi) cu costuri deloc mici.

Cea mai ieftina oferta gasita de noi pe piata pentru marcajul de pe cei 43 de km de drum, a fost la Publiserv SA, societate aflata in subordinea Primariei Piatra- Neamt. Directorul George Triboi a spus ca daca marcajul ar fi fost facut de Publiserv ar fi costat cel putin 1,5 miliarde de lei vechi (1,3 miliarde manopera plus 20.000 de lei vopseaua). Alte firme ar fi facut marcajul pentru 2 miliarde de lei vechi sau chiar 3 miliarde de lei vechi. Costurile sunt estimative, pentru ca ele cresc in functie de tipul de marcaj (dublu sau simplu, continuu sau discontinuu) dar si in functie de tipulde vopsea folosita. Informatii oficiale de la DRDP Iasi, vizavi de costurile marcajului nu avem, pentru ca la fel ca si la CNAIR, informatiile de interes public se obtin extrem de greu. Compania stat in stat refuza sa le furnizeze prin telefon.

In orice caz, se dovedeste inca o data ca pentru cei de la drumuri, DN15 este o vaca buna de muls si ca se pot scoate parandaraturi mai usor din spoieli decat din reparatii serioase. Prioritatea pentru ei, era marcajul drumului catastrofa.

Ionut CORFU

DISTRIBUIȚI

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.