Procurorii DNA au deschis un dosar penal si au demarat o ancheta după prabusirea podului CJ Neamt, de la Luțca. Anchetatorii verifica cu precadere, modalitatea in care au fost atribuite si executate lucrarile, dar si imprejurarile in care s-a dispus deschiderea circulatiei publice pe pod, existand totodata, suspiciuni de fapte de coruptie ”Ca răspuns la solicitările formulate de reprezentanți ai mass media, Biroul de Informare și Relații Publice este abilitat să transmită următoarele:
La Serviciul teritorial Bacău – Direcția Națională Anticorupție s-a înregistrat la data de 09.06.2022 un dosar penal referitor la împrejurările în care s-a reabilitat, modernizat și consolidat, precum și împrejurările în care s-a redeschis circulația rutieră pe podul de la Luțca, județul Neamț, de peste râul Siret.
În acest moment a fost începută doar urmărirea penală in rem (față de faptă), cu privire la suspiciunea de comitere a unor infracțiuni asimilate celor de corupție.
Raportat la actele procedurale efectuate în prezenta cauză, precizăm că, atunci când împrejurările vor permite, vom fi în măsură să oferim detalii suplimentare” se arata intr-un comunicat de presa DNA.
Receptia lucrarilor la pod nu fusese finalizata. Si asta o spune chiar Arsene, intr-o reactie publica dupa prabusirea podului, incercand sa se disculpe pe el însuși și Consiliul Judetean. ”Până la recepție, care nu a fost finalizată, urmau a fi executate alte noi teste și probe, care să confirme rezultatele testului de greutate”, se arata pe pagina de facebook a CJ Neamt. Este deci evident, ca pe pod se circula ilegal de 6 luni de zile, pentru ca traficul rutier nu poate fi permis, decat dupa finalizarea tuturor procedurilor prevazute de normele in domeniu, punctul final, fiind receptia lucrarilor, apoi deschiderea podului circulatiei publice. Ar fi foarte interesant de văzut, daca Politia din Roman sau de la Sectia la care este arondat drumul judetean pe care se afla podul, a făcut vreun demers sau măcar a intrebat pe cineva daca pe pod se circula legal sau nu.
Asadar, CJ Neamt si Arsene, recunosc fără nicio jenă, că viata a mii de oameni care au trecut pana acum pe pod, a fost pusa in pericol, pentru ca nu fusesera făcute toate testele de siguranta, motiv pentru care nu a fost facuta si receptia lucrarilor, de aceea, la momentul prăbușirii de astazi, circulatia pe pod trebuia sa fie oprita, pana cand ieseau toate testele bine si pana cand specialistii spuneau ca lucrarea este in regula din punct de vedere al sigurantei rutiere. Ei bine, chiar daca lucrarea (practic) nu era finalizata, Arsene a anuntat cu gura lui, deschiderea traficului rutier pe podul despre care acum spune ca nu avea toate testele de siguranta la zi ”Acum, că avem și rezultatul testului unei verificări de forță, pot afirma că încă 50 de ani, la Luțca, peste râul Siret, se va circula în condiții de siguranță datorită unei investiții derulate de către Consiliul Județean Neamț”, spunea Ionel Arsene in luna noiembrie, cand s-a si permis traficul rutier pe pod. ”Dragi nemțeni, vă garantez că zeci de ani podul de la Luțca nu va mai reprezenta vreo problemă pentru participanții la trafic!”, mai spunea Arsene, declaratiile fiindu-i preluate in articole platite din bani publici, pe site-urile de propaganda PSD Neamt.
Exact aceeasi situatie este si in cazul drumului Axial Izvorul Muntelui- Durău (tvmneamt a tras semnale de alarma in mai multe articole), care nu a fost receptionat nici pana in ziua de astazi, desi a fost inaugurat cu baloane clorate roșu-PSD, iar de atunci se circula pe le in mod absolut ilegal si cu mari riscuri.
Ionut CORFU