Va fi vai și amar pentru șoferii care vor fi nevoiți să circule pe drumul național dintre Piatra Neamț și Roman. Se va circula pe un singur fir, cu semafor, timp de cel puțin 2 ani.
@tvmneamtro♬ sunet original – tvmneamt.ro
În aceste zile sunt aproape de finalizare lucrările la podul pe care se va ocoli vechiul pod, ce urmează a fi reabilitat din temelii. Numai că ruta ocolitoare este prevăzută cu o singură bandă de mers, ceea ce înseamnă că la capetele podului vor fi instalate semafoare, iar traficul rutier se va desfășura alternativ, pe un singur fir. Atât au fost în stare să conceapă proiectanții, după 20 de ani de când podul pe care se circulă acum, este în continuă degradare, în timp ce pe la Ministerul Transporturilor s-au perindat zeci de miniștri PSD, unul dintre ei, urmând să ceară voturi nemțenilor, pentru al doilea mandat de senator.
Cu siguranță, toți nemțenii își amintesc coșmarul de la Preluca, unde s-a circulat tot cu semafor, ani de zile, în timp ce constructorii prelungeau termene peste termene. Dacă la Preluca se formau cozi de 3 sau chiar 5 kilometri la un pod de 30 de metri, este ușor de imaginat ce lungime ar putea avea cozile care se vor forma la Girov.
Mai mult, limita de tonaj pentru podul ocolitor, va fi de 30 de tone. Puține camioane au masa maximă autorizată 30 de tone, prin urmare, cele care nu se încadrează în această limită, vor trebui să circule tot pe la Dochia.
Termenul de finalizare a lucrărilor la podul de la Girov, este de un an și jumătate și a început să curgă din momentul începerii lucrărilor la podul ocolitor. Asta înseamnă că la sfârșitul anului 2025, ar trebui să fie gata toată treaba. De vechiul pod, încă nu s-a atins nimeni. Dacă lucrările la vechiul pod vor începe (cel mai probabil) în luna octombrie, este clar că lucrarea nu va fi terminată în termenul prevăzut, iar asta a cnfirmat și un reprezentant al constructorilor, cu care reporterul tvmneamt a avut o discuție la fața locului. Potrvit acestuia, cel mai optimist termen ar fi primăvara anului 2026, asta dacă nu vor apărea situații neprevăzute (vremea, soluții tehnice, etc.), ceea ce e foarte greu de crezut. Așa că șoferii trebuie să-și pregătească nervii pentru cel puțin doi ani de zile, dacă nu chiar mai mult, așa cum s-a întamplat și la podul de la Preluca.
Conform atacul.ro, valoarea totală a lucrărilor, ar fi de aproximativ 3,4 milioane de euro: în noiembrie 2022, CNAIR a anunțat că podul de la Girov va fi reparat de asocierea Stef Edil CDP SRL, Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL (fostă Aqua Parc SRL), Rutier Conex XXI SRL și Drum Construct SRL. Oferta câștigătoare a fost de 13.881.686 lei, fără TVA (valoarea estimată a fost de 16.767.884 lei. Din asocierea câștigătoare face parte și societatea Drum Construct SRL Galați, despre care există indicii că este controlată de Petru Tudorache, un fost șef controversat (n.r. o perioadă a fost chiar suspendat) al Secției de Drumuri Naționale (SDN) Galați.
Ionut CORFU