O concluzie care ar trebui sa puna pe ganduri pietonii nemteni care au obiceiul sa se „arunce” pe trecere fara sa se asigure: aproape 71% dintre vehiculele verificate de inspectorii RAR anul acesta au probleme cu franele, cu luminile, cu rotile si cu directia. Asta, in conditiile in care inspectorii Control Trafic opresc de regula acele vehicule care prezinta risc clar de defectiuni si impun masuri de scoatere din circuit a celor care sunt un iminent si real pericol de accident. Din cele 988 de vehicule trase pe dreapta anul acesta in Neamt, 179 erau in aceasta situatie, adevarate „cadavre” care prezentau pericol iminent de accident, mai ales din cauza defectiunilor periculoase constatate la sistemul de franare si la directie. Din controalele mixte RAR Neamt – Politie Rutiera Neamt din primele sase luni ale anului, reiese ca din totalul autoturismelor, autoutilitarelor, motocicletelor si remorcilor inspectate, 80,36 % au avut diferite probleme tehnice sau legate de documente, din care 70,75 % au fost declarate neconforme in ce priveste securitatea rutiera, inspectorii RAR constatand proasta functionare a instalatiei electrice de iluminare si semnalizare, defectiuni la sistemul de franare, starea necorespunzatoare a sasiului, caroseriei sau a pneurilor, jocuri anormale in mecanismul de directie sau in articulatiile puntilor fata si spate. Alte 2,33 % dintre vehicule au avut probleme legate de identificare, insemnand neconcordante intre seria poansonata pe sasiu sau caroserie si cea din acte, schimbarea culorii autovehiculului sau a destinatiei de utilizare. Chiar daca pare mic, un procent de aproape 2% vehicule fara ITP sau cu ITP fals este mult in conditiile unui parc auto din ce in ce mai mare. De asemenea, in urma analizei emisiilor poluante, la 10,25% dintre vehiculele oprite inspectorii RAR au constatat depasirea nivelului maxim admis. Toate aceste controale mixte s-au finalizat cu aplicarea a 473 de amenzi si au fost retinute 10 permise de conducere si 244 de certificate de inmatriculare.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.