Primaria Piatra Neamt a emis un comunicat de presa cu explicatii cel putin halucinante, despre motivele care au stat la baza aprobarii proiectului (cu voturi PNL-USR) initiat de Carabelea, prin care astazi s-a decis marirea taxei de deblocare a masinilor in parcarile cu plata, cu 66%, de la 30 la 50 de lei.
Unul dintre motivele invocare de comunicatorii lui Carabelea (primarul tranformat intre timp în alesul firmelor de partid), este acela de educare a cetatenilor care dintr-un motiv sau altul nu reusesc sa ajunga la masini in intervalul inscris pe tichetul de parcare. Prin urmare, platitorii de taxe si impozite din Piatra Neamt, tocmai au primit o educativa de la administratia Carabelea. Un alt motiv, ar fi ca in alte orase, taxa este mult mai mare, asa ca de ce sa nu faca si Xdatasoft profit cum fac si altii, pe spinarea cetatenilor?
Culmea, explicatiile din comunicatul de mai jos nu au fost introduse si in nota de fundamentare a proiectului de hotarare, acesta fiind copy paste dupa solicitarea Xdatasoft, firma care face profit din parcarile pietrenilor si care este controlata de Dan Misaila si administrata de Vilhelm Sfârghie, consilier local PNL la Bodesti, subordonatul lui Andrei Carabelea (vicepresedinte PNL Neamt) pe linie de partid.
Comunicatul Primariei Piatra Neamt (acelasi comunicat a fost transmis redactiei tvmneamt.ro si sub forma de drept la replica):
Având în vedere apariția în mediul online a unor informații privind propunerea de modificare a tarifului de blocare – deblocare a autovehiculelor parcate neregulamentar în parcările publice cu plată, de la 30 la 50 de lei, venim cu o serie de clarificări referitoare la această Hotărâre a Consiliului Local Piatra-Neamț votată astăzi:
- Taxa de deblocare de 30 lei care a fost până acum în vigoare a fost stabilită prin Hotărârea de Consiliu Local nr. 294 din Aveam până la momentul sedinței de consiliu local de astăzi cel mai mic tarif prevăzut pentru deblocarea autovehiculelor parcate neregulamentar în parcările publice cu plată dintre municipiile de același nivel din țară.
- Un aspect extrem de important este faptul că această măsură coercitivă nu este o taxă care se aplică tuturor cetățenilor. Rolul său este de educare și de sancționare a celor care refuză să plătească taxa pentru parcarea publică.
- Pentru o imagine de ansamblu, vă oferim câteva exemple de tarife de deblocare din orașe din regiune și din țară: 50 de lei în Bacău, 75 lei în Botoșani, 100 lei în Vaslui, Alexandria și Iași, iar în Brașov între 500 și 1000 lei.
- Principalul argument care a stat la baza schimbării acestei taxe este nevoia de a transmite tuturor cetățenilor importanța respectării comunității, a legii și a regulamentelor care asigură buna funcționare a comunității. Nu este un secret faptul că nivelul redus de până acum a generat dezinteres din partea unor cetățeni pentru achitarea taxelor aferente parcărilor publice.
- Referitor la taxa suplimentară, de 25% pentru fiecare zi în plus de staționare, facem mențiunea că aceasta exista din anul 2015, fiind prevăzută încă de atunci în contractul încheiat între Municipiul Piatra-Neamț și Xdata Soft.
Reiterăm faptul că această taxă nu poate fi asimilată cu celelalte taxe și impozite locale, NU este o taxă aplicabilă tuturor cetățenilor, ci un tarif perceput pentru blocarea – deblocarea aplicată în condițiile nerespectării unei legi locale, respectiv a unei Hotărâri a Consiliului Local.
Ionut CORFU