Surse. Rezultatele sondajului de opinie prezentat si asumat de PNL Neamt care il dadeau pe Dragos Chitic cu 54% si PNL cu 48%, au fost masluite.
Surse din interiorul unui partid de dreapta dezumfla gogoasa PNL Neamt si dezvaluie ca au fost discutii aprinse chiar in interiorul PNL pe rezultatele prezentate oficial, mai mult pe la colturi e adevarat, cei mai multi PNL-isti considerand ca nu este deloc bine ca rezultatele sa fie ”umflate” atat de mult.
Sondajul de care fac vorbire sursele, a fost finalizat undeva in prima jumatate a lunii aprilie si rezultatele reale la care au avut acces sunt:
–Dragos Chitic 27% cu posibilitate de crestere zero, adica el si-a atins potentialul
–Liviu Harbuz 26% cu posibilitate de crestere intre 1% si 4%
–Catalin Dragusanu 21% cu posibilitate de crestere de intre 4% si 7%
–Laurentiu Dulama 6% cu posibilitate de crestere intre 1% si 2%
– Ceilalti candidati sunt la categoria nesemnificativ cu procente chiar sub 1%.
Sursele noastre nu au putut sa ne spuna si rezultatele reale pentru partide dar au dat asigurari ca si acolo s-a ”umblat” la procente.
Tot pe surse, aflam ca este finalizat un sondaj de opinie desfasurat in a doua jumatate a lunii aprilie, tot de un partid de dreapta iar rezultatele care vor fi facute publice in curand, vor demonta definitiv ”gogoasa” PNL.
Faptul ca liderii PNL Neamt au refuzat sa faca public si numele firmei care a facut sondajul, intareste ipoteza ca rezultatele au fost ”umflate” pentru ca nicio firma serioasa care are ca obiect cercetarea sociologica nu va accepta sa-si puna antetul pe rezultate mincinoase deci, nu a dorit sa-si strice imaginea nici in cazul PNL Piatra- Neamt sau, procentele au fost scoase din burta de ”strategii” de campanie si prezentate ca fiind rezultatul unei cercetari sociologice
Publicul trebuie sa stie ca ”masluirea” rezultatelor sondajelor de opinie nu este o practica noua pentru partidele politice si acest gen de manipulare face parte din strategia de campanie,cu toate ca in ultimii ani nu mai este asa de eficienta in ceea ce priveste schimbarea intentiei de vot, ci serveste mai degraba ca stimulent pentru membrii de partid, pentru atragerea sponsorilor si pentru negocierile politice.
Iata ce spunea sociologul Mircea Kivu intr-un interviu pentru evz.ro:
„Sondajele pot influenta doar pana pe la 2%-3% din electorat. Efect mai mare decat asupra electoratului au asupra activului partidului, mobilizat sau demobilizat prin sondaje. Acolo sunt folosite ca arme. Mesajele sunt mai dregraba adresate activului de partid si partidelor. Poate fi un argument cu care sa joci.”
Ionut CORFU