Dupa articolul publicat ieri de tvmneamt.ro, CIOBANU DE LA PUBLISERV NU VREA SĂ SPUNĂ PE CE SE CHELTUIE BANI PUBLICI, ca prin minune, astazi am primit si raspunsurile la intrebarile noastre (foto-captura cu raspunsul, mai jos). Achizitiile anuntate de noi pe surse se confirma, mai putin sumele despre care am si specificat ieri ca pot fi diferite de cele reale, pentru ca nu erau confirmate oficial.
Desi in ultima conferinta de presa directorul Valentin Ciobanu a spus ca certificatele ISO au costat 30.000 de lei, in raspunsul primit astazi se arata ca au costat 16.000 de lei la care se adauga TVA, fara sa se precizeze daca pretul este pentru ambele certificate sau pentru fiecare in parte, iar daca pretul comunicat este doar pentru un certificat, inseamna ca ambele au costat peste 35.000 de lei. In orice caz, dupa cum spuneam si in articolul de ieri, certificatele nu sunt bune la nimic.
Vrem sa insistam insa asupra pretului si firmei care a facut sigla Publiserv. Deja este oficial dupa cum se poate vedea in raspunsul primit, ca Publiserv a platit catre Gamma Advertising SRL, 2.290 de lei+TVA pentru ”servicii pentru identitatea Publiserv”. Este vorba despre servicii pentru identitatea vizuala a firmei, adica o BRAND-uire a Publiserv. Intr-o convorbire telefonica avuta in aceasta dimineata cu directorul Ciobanu, acesta a spus ca banii nu sunt doar pentru sigla (foto-jos) ci si pentru gandirea unei identitati vizuale a Publiserv.
Problema este ca astfel de lucruri se fac de catre o comisie formata din oameni specializati in asa ceva, dupa ce se anunta public ca Publiserv vrea sigla si imagine. Se face un caiet de branding apoi vin firmele cu diferite propuneri (machete) iar comisia o alege pe cea mai buna. In cazul de fata, ”serviciile pentru identitate” au fost incredintate direct si s-a facut o sigla acolo ca sa fie. In opinia cunoscatorilor in domeniu, sigla facuta pentru Publiserv nu poate costa mai mult de 50 de euro si nu dureaza mai mult de zece minute ca sa fie realizata. Pentru ce s-a platit diferenta de aproximativ 2.400 de lei nu putem sti inca si nu este exclus ca acest contract sa fie doar inceputul colaborarii intre cele doua firme, pentru ca nu-i asa, imaginea nu se face cu una cu doua.
Dar Gamma Advertising nu este aleasa intamplator. Din informatiile noastre, firma care are ca administrator pe Olivian Bezem este abonata la bani publici de la mai multe institutii, inclusiv de la Primaria Piatra- Neamt si Consiliul Judetean Neamt pentru tot felul de gaselnite care tin de imagine si grafica, insa acest subiect il vom dezvolta la o data viitoare.
Totusi este destul de ciudat ca o firma cu o situatie financiara subreda si care are un singur client (Primaria Piatra- Neamt) sa cheltuie niste bani, indiferent cati or fi ei, pe servicii de BRAND-ing. Este ca si cum s-ar plati reclama pentru puntea de la strand. Revenim.
Ionut CORFU