Esec major al Ministerului Transporturilor, condus de USR-istul Drulă. Autostrada Unirii nu se face nici macar pe hartie. Studiul de fezabilitate a fost respins.
Compania de Drumuri a respins Studiul de Fezabilitate pentru tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ de pe Autostrada Unirii – A8, documentaţia tehnică fiind incompletă.
Studiul de Fezabilitate pentru acest segment de 211 de kilometri a fost predat la Ministerul Transporturilor pe 10 august pe un stick şi fără ca un reprezentant al firmei spaniole Acciona să fie prezent pentru explicaţii şi clarificări, invocând faptul că este perioadă de concedii.
Semne de întrebare privind calitatea documentaţiei, inclusiv studiile geotehnice, au apărut încă de la începutul contractului câştigat pentru doar 18 milioane de lei din valoarea de 35 de milioane pe care o estima CNAIR la lansarea licitaţiei. În plus, predarea Studiului s-a făcut cu o întârziere de peste o jumătate de an faţă de primul termen contractual, scrie presa centrala.
Asta, in timp ce deputatul USR de Neamt, Iulian Bulai, îi ridica osanale aproape zilnic ministrului Drulă pentru dăruirea cu care se implica in proiectele autostrazilor din Moldova și îi trece in cont toate proiectele incepute de PSD, cum ar fi si podul de peste Dunare, de la Braila.
Esecul privind Autostrada Unirii, a fost taxat dus de preşedintele filialei ieşene a PMP, Petru Movilă. Acesta s-a declarat nemulţumit de faptul că studiul de fezabilitate pentru tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ din autostrada A8 a fost respins de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi cere demiterea celor care se fac vinovaţi de acest „sabotaj”. „Este inadmisibil ce s-a întâmplat astăzi prin respingerea studiului de fezabilitate de către CNAIR, pentru tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ. S-a ajuns în această situaţie şi pentru faptul că cei din CNAIR, din Ministerul Transporturilor au fost ignoranţi, nepricepuţi şi mai ales au fost sabotori permanenţi ai acestui proiect. În condiţiile în care fiecare etapă din proiect, pe care firma de consultanţă trebuia să-l realizeze, trebuia avizată şi armonizată între beneficiar şi proiectant, cu atât mai mult nu înţeleg cum au fost avizate etapele din proiect până la acest moment astfel încât să ajungem la concluzia că proiectul trebuie respins la final. Nu înţeleg ce au făcut toţi cei care au avut atribuţii şi responsabilităţi pe acest proiect, inclusiv observatorii onorifici sau mai puţin onorifici„, a afirmat, pe pagina sa de socializare, Petru Movilă, cel care a iniţiat proiectul de lege privind construcţia Autostrăzii Unirii.
Fostul deputat PMP cere partidelor aflate la guvernare să solicite demisia celor responsabili de acest eşec, care în opinia sa se datorează unui „sabotaj”. „De ce CNAIR a achiziţionat serviciile de consultanţă la jumătate de preţ. Ar trebui ca parlamentarii USR, în special, şi PNL să aibă reacţii serioase şi să îi solicite ministrului Drulă ca cei responsabili să plece acasă. Să aibă reacţii serioase la ministru şi la premier. Să ceară eliberarea din funcţie a celor care au sabotat permanent acest proiect, lucru care ne arată faptul că încă o dată Iaşiul şi Moldova sunt doar obiecte şi subiecte de campanie. Chiar dacă nu se exclud una cu cealaltă, A7 cu A8, autostrada Bacău – Oneşti – Braşov, singurul proiect pe care sunt rateuri şi trageri de timp este proiectul Autostrăzii Unirii Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş. Cu atât mai ruşinos este faptul că pentru A7 Rădăuţi – Suceava se semnează certificate de urbanism pentru investiţii, iar noi, la Iaşi, în Moldova nu avem un nenorocit de studiu de fezabilitate. Aceasta din cauza faptului că parlamentarii puterii nu fac decât să înjure municipalitatea şi Consiliul Judeţean pentru proiecte. Toţi ieşenii ar trebui să se ducă să le bată obrazul. Încă o ruşine avem pentru Iaşi şi pentru toată regiunea Moldovei. Consecinţa prostiei, ignoranţei şi a corupţiei din sistem„, mai spune Petru Movilă, preşedintele PMP Iaşi.
Ionut CORFU