Troleibuzul SA abia isi mai trage sufletul dupa ce nu mai poate primi bani de la CJ Neamt, societatea fiind foarte aproape de faliment. De la 1 noiembrie s-a trecut la concedieri colective. Un prim lot de 46 de angajati vor ramane fara slujbe pana la jumatatea lunii decembrie. Potrivit directoarei Nadia Nastase, la aceasta ora sunt in preaviz 26 de oameni, printre care 19 soferi, 4 electricieni, un controlor trafic si un economist, urmand ca pana la 20 decembrie, sa primeasca decizii de concediere, alti 20 de angajati.
In luna septembrie, Troleibuzul avea peste 150 de nagajati. Tot atunci, au fost disponibilizati primii 14 oameni.
Cum era de asteptat, în randurile celor care sunt concediati in aceasta perioada au aparut nemultumiri. Oamenii spun ca nu li se acorda salarii compensatorii asa cum prevede legea. Nadia Nastase a explicat ca la ora actuala nu sunt bani pentru acordarea de salarii compensatorii. ”Situatia financiara a companiei este foarte proasta la acest moment si nu avem bani acum pentru salarii compensatorii. Concedierile din luna septembrie au fost concedieri individuale, pentru care legea prevede acordarea de 6 salarii compensatorii pe loc. Acum vorbim despre concedieri colective, pentru care legea nu prevede un anumit termen de acordare a salariilor compensatorii. Ar trebui sa platim catre fiecare angajat concediat, cate 12 salarii (n.r. 12x 1.900 lei), bani pe care societatea nu îi are acum”, a declarat Nadia Nastase, directoarea Troleibuzul SA. Prin urmare, nemultumitii se pot adresa instantelor de judecata, insa nu va fi decat o bataie de cap in plus daca Troleibuzul tot nu va avea bani.
Angajatii disponibilizati mai reclama faptul ca sunt dati afara la gramada, fara sa se tina cont ca au familii, copii in intretinere sau ca mai au putin pana la pensie. Directoarea societatii precizeaza insa, ca legea a fost modificata si nu se mai iau in calcul situatiile de protectie sociala atunci cand vine vorba de concedieri colective. Acestea se fac doar pe baza unor criterii de evaluare profesionala, ceea ce se aplica si la Troleibuzul SA.
Referitor la viitorul companiei, Nadia Nastase nu este deloc optimista si crede ca vor urma si alte concedieri, pentru ca o data cu reducerea subventiilor de la primarii s-au redus si traseele (cursele), deci scad considerabil si veniturile. O evaluare concreta a situatiei se va putea face abia in luna decembrie, insa nu este exclus sa se ajunga la faliment.
Ionut CORFU
NADIA NASTASE, CHIRILA SI PRESEDINTELE SECURIST DIN c.a SUNT BINE! NU ACELASI LUCRU SE POATE SPUNE DESPRE ANGAJATII ARUNCATI IN STRADA DE SARBATORI, INSA DACA EU AM PURTAT STINDARDUL DREPTATII SI TOTI M AU HULIT, ACESTA ESTE DEZNODAMANTUL!
Ce salariu are Nadia? Ce pregatire are Nadia? Ce indemnizatii primesc smecherii din CA si AGA. Dati oamenia aafara si lasati trantorii sa stinga lumina.
A început să se plateasca de la UAT- uri , compensatia! Noi comuna SAVINESTI AM PLATIT 15000 , prima tranșă ce priveste ” compensatia ” pentru perioada 01.11.2019 – 15.11.2019, pentru transportul efectuat de către SC Troleibuzul SA,
. De ce? Pentru ca am inteles ca exista , două proiecte europene pentru achiziția de autobuze Electrice!!!!! Un proiect al ORASULUI PIATRA NEAMT si unul al CONSILULUI JUDETEAN de mai mare amploare!!!!! . Dar noi comunitățile din Dumbrava Rosie, Savinesti si Roznov suntem cumva ” furnizoare” ? In plus COMUNA SAVINESTI este o comuna de TRANZIT!!!! Pentru trasee teza licitație!!! Deci, transportul se va efectua!!!!! Este o anchetă jurnalistică sa u o simplă stire? Inteleg ca UAT Dumbrava ROSIE a adoptat HCL de ieșire din ADI URBTRANS. Ce se va întâmpla cu transportul de persoane din comuna?